Nečekejte, jednejte. Nabídněte nemovitost k prodeji co nejdříve
30. 12. 2020

Nečekejte, jednejte. Nabídněte nemovitost k prodeji co nejdříve

U některých majitelů nemovitostí je vidět váhání, zda nabídnout nemovitost k prodeji právě teď. Ano! Existuje riziko, že se ceny nemovitostí budou snižovat. Je třeba využít aktuální zvýšené poptávky po nákupu nemovitostí.

 

Obávané snižování cen nemovitostí

Od začátku pandemie se objevují nejrůznější signály budoucí ekonomické krize. Ta se samozřejmě promítne i do realitního trhu.

Po ekonomické krizi v roce 2008 došlo k poklesu cen nemovitostí se zpožděním několika měsíců a průměrně se jednalo o pokles 25 % z ceny nemovitostí.

Ačkoliv už pandemie několik měsíců trvá, dosud jsme pokles cen nemovitostí nezaznamenali. Důvodů je několik.

 

Rostoucí poptávka

Hrozba nadcházející krize vyvolala u investorů (i domácností) zvýšený zájem o bezpečné uložení peněz. Bezpečným přístavem pro uložení hotovosti před hrozbou rostoucí inflace jsou jistě nemovitosti. Z důvodu zvýšené poptávky neměli prodávající důvod nabízené nemovitosti zlevňovat.

Další skutečností je snižování úrokových sazeb u hypotečních úvěrů a částečné rozvolnění pravidel pro poskytování úvěrů. Peníze na nákup nemovitostí jsou levné a získání hypotéky je jednodušší než před několika měsíci.

Do úvahy je třeba vzít i skutečnost, že aktuálně probíhají vládní programy na podporu ekonomiky, které drží zaměstnanost a dotují provoz tisíců firem. Jakmile tato podpora skončí, teprve se začnou dopady krize projevovat.

 

S prodejem nečekejte

Je zřejmé, že k poklesu cen nemovitostí bude docházet. Tento pokles však nebude okamžitě a nebude se týkat všech nemovitostí stejně. Určitě nemůžeme očekávat výrazný pokles cen nemovitostí novostaveb ve velkých městech. Ty jsou často investičními nemovitostmi a slouží k dalšímu pronájmu.

Pokud uvažujete o prodeji nemovitosti, začněte jednat. Využijte zvýšenou poptávku kupujících, kteří hledají bezpečnou investici a mají možnost financovat nákup levným hypotečním úvěrem.

Jakmile se začne ekonomika potýkat s následky pandemie, bude se objevovat mnohem více těch, kteří přijdou o zaměstnání, sníží se jim příjmy nebo budou mít obavy z dlouhodobého závazku. Prodávat se bude mnohem hůře a za nižší ceny.

Michal Vošahlík
Autor: Michal Vošahlík

Realitní makléř je znalec, který je schopen na základě svých zkušeností reálně stanovit aktuální cenu nemovitosti a predikovat její vývoj, musí ovládat umění komunikace a dokázat sjednocovat rozdíné názory. Makléř je autoritou, která nejen, že určuje aktuální hodnotu nemovitosti, ale měl by být obeznámen s jejím právním a fyzickým stavem. Musí se orientovat i v jiných oblastech, které s jeho oborem úzce souvisí - právo, stavební právo a územní plánování, občanské a obchodní právo, právní normy související s katastrem nemovitostí, stavební minimum, daně – daňové a účetní předpisy, hypotéky – bankovnictví, orientace v pozemním stavitelství- základní terminologie.

V realitách jsem od roku 2011. Místem mého podnikání byla rodná Plzeň, kde jsem zrealizoval bezmála 50 prodejů nemovitostí a kam ještě stále za obchody občas jezdím. V roce 2015 jsem se přestěhoval do Ostravy za mou ženou. Ostrava se mi již dostala pod kůži a podnikám zde nadále v realitách.

Práce realitního makléře mě skutečně baví a snažím se ji odvádět na co nejvyšší úrovni. Lítám s Dronem, točím video prohlídky, využívám profesionálního fotografa, vytvářím Home Staging, pracuji na sociálních sítích... vše s jasným cílem. Prodat vaši nemovitost za co nejvyšší cenu k vaší plné spokojenosti. 

Proč vznikly tyto stránky?

 

Abych zde prezentoval, že když dva dělají totéž, nikdy to není totéž. Je všeobecně známo, že rozdíl mezi makléři je řekněme nemalý. Prosím, přečtěte si mé tipy a články. Věřím, že vám tyto informace pomohou v rozhodování a že si pro prodej nemovitosti zvolíte tu správnou cestu. 

Za každým prodejem nemovitosti se totiž skrývá lidský příběh. A to je důvod, proč by nikdo neměl tak důležitý životní krok podceňovat. Ani prodávající, ani makléř. 

Záleží mi na odvedení špičkové práce a na spokojenosti klienta. Dbám na své dobré jméno a pověst. Za mne pak hovoří reference spokojených klientů. 

Pokud jste dočetli až sem, máte můj obdiv a děkuji Vám. Pokud Vás cokoliv dalšího zajímá, neváhejte mě kontaktovat. Rád se s Vámi sejdu u kávy.