Před žádostí o hypotéku si prověřte vlastní morálku
26. 08. 2020

Před žádostí o hypotéku si prověřte vlastní morálku

Platební morálka v registrech dlužníků

V registrech dlužníků jsou dnes poměrně detailní informace a záznamy v nich se dávno netýkají jen notorických neplatičů. Každý, kdo měl kreditní kartu, půjčku, telefon s paušální platbou se v záznamech bude vyskytovat. Nepříjemným překvapením je i to, že záznam v registru můžete mít i ve chvíli, kdy jste o půjčku jen zažádali, ale k jejímu čerpání nedošlo. Situace, kdy je v registru záznam o dluhu, co byl již dávno uhrazen, není výjimečná. Narovnání skutečnosti zabere čas.

 

Před nákupem nemovitosti prověřte registry

Nákup nemovitosti je dnes velmi často svázán s žádostí o hypoteční úvěr. Ačkoliv jste předem navštívili banku a nechali si zpracovat návrh financování, můžete narazit na problém při schvalování. Banky začnou registry dlužníků prověřovat až ve chvíli, kdy žádost o úvěr skutečně podáte.

Registrů dlužníků je celá řada, ale obvykle postačí prověřit SOLUS, NRKI (nebankovní registr klientských informací) a BRKI (bankovního registru klientských informací).

O výpis z registru SOLUS můžete požádat formou SMS (bude nutná autorizace a úhrada poplatku, 50 Kč za kód a 99 Kč za první výpis). O výpis z NRKI můžete požádat online, bývá k dispozici za poplatek 100 Kč. Osobně v centrále společnosti je možné žádat i o výpis z BRKI, žádost je zpoplatněna částkou 100 Kč. O výpis z BRKI a NRKI lze žádat společně za 180 Kč.

Pozor na různé webové stránky, které nejsou oficiální a nabízí výpis za vyšší poplatek.

 

Včasné zjištění šetří peníze

Může trvat až 30 dní, než obdržíte informaci z registrů dlužníků. Proto si situaci prověřte ještě před podpisem rezervační smlouvy a uhrazením zálohy.

 

Žádost o výmaz z registru 

U každého zápisu lze požádat o výmaz z registru dlužníků. Žádat můžete konkrétní instituci, která záznam do registru vložila. Rovněž můžete o výmaz záznamu požádat sami, ale je třeba mít potvrzení, že konkrétní dluh byl již uhrazen.

U některých pohledávek lze přistoupit k výmazu okamžitě, jinde existuje určitá lhůta (i několik let) a k výmazu dojde po uplynutí dané lhůty.

Michal Vošahlík
Autor: Michal Vošahlík

Realitní makléř je znalec, který je schopen na základě svých zkušeností reálně stanovit aktuální cenu nemovitosti a predikovat její vývoj, musí ovládat umění komunikace a dokázat sjednocovat rozdíné názory. Makléř je autoritou, která nejen, že určuje aktuální hodnotu nemovitosti, ale měl by být obeznámen s jejím právním a fyzickým stavem. Musí se orientovat i v jiných oblastech, které s jeho oborem úzce souvisí - právo, stavební právo a územní plánování, občanské a obchodní právo, právní normy související s katastrem nemovitostí, stavební minimum, daně – daňové a účetní předpisy, hypotéky – bankovnictví, orientace v pozemním stavitelství- základní terminologie.

V realitách jsem od roku 2011. Místem mého podnikání byla rodná Plzeň, kde jsem zrealizoval bezmála 50 prodejů nemovitostí a kam ještě stále za obchody občas jezdím. V roce 2015 jsem se přestěhoval do Ostravy za mou ženou. Ostrava se mi již dostala pod kůži a podnikám zde nadále v realitách.

Práce realitního makléře mě skutečně baví a snažím se ji odvádět na co nejvyšší úrovni. Lítám s Dronem, točím video prohlídky, využívám profesionálního fotografa, vytvářím Home Staging, pracuji na sociálních sítích... vše s jasným cílem. Prodat vaši nemovitost za co nejvyšší cenu k vaší plné spokojenosti. 

Proč vznikly tyto stránky?

 

Abych zde prezentoval, že když dva dělají totéž, nikdy to není totéž. Je všeobecně známo, že rozdíl mezi makléři je řekněme nemalý. Prosím, přečtěte si mé tipy a články. Věřím, že vám tyto informace pomohou v rozhodování a že si pro prodej nemovitosti zvolíte tu správnou cestu. 

Za každým prodejem nemovitosti se totiž skrývá lidský příběh. A to je důvod, proč by nikdo neměl tak důležitý životní krok podceňovat. Ani prodávající, ani makléř. 

Záleží mi na odvedení špičkové práce a na spokojenosti klienta. Dbám na své dobré jméno a pověst. Za mne pak hovoří reference spokojených klientů. 

Pokud jste dočetli až sem, máte můj obdiv a děkuji Vám. Pokud Vás cokoliv dalšího zajímá, neváhejte mě kontaktovat. Rád se s Vámi sejdu u kávy.

 

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení